הטרדות טלפוניות

 מצב של הטרדה טלפונית הוא מצב שאף אחד לא צריך לסבול ממנו

רבים מאתנו מכירים היטב מצבים של הטרדות טלפוניות, וישנם גם מצבים בהם ההטרדה הטלפונית חוצה משמעותית כל גבול סביר של טעם טוב. במצבים כאלה, ההטרדה הטלפונית יכולה להתבטא בשיחות, גניחות, הודעות מטרידות או כל דבר דומה – ונבין בדיוק כיצד היא מוגדרת בחוק בכדי להבין האם גם אתם נפגעים של המצב הזה. בכל מקרה, במצבים של הטרדה טלפונית אנחנו צריכים לדעת שיש לנו מה לעשות ויש לנו למי לפנות. בתור התחלה, מדובר בעבירה על החוק, ואפשר וצריך למצות את הדין עם מי שמטריד טלפונית אדם אחר. מעבר לכך, ההטרדה הטלפונית היא גם לא מצב שאין לו פנים ושם – ובאמצעות שירות חקירות איכותי אפשר גם להגיע למטריד עצמו.

 הטרדות טלפוניות

כעת נבין בדיוק כיצד מוגדרת בחוק הטרדה טלפונית ואיך בוחנים אותה

  • מהי הטרדה טלפונית? הטרדות טלפוניות מוגדרות בחוק ככל פעולה שיש בה כדי "לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיש שלא כדין". כלומר, כל מצב שבו אחת התחושות המתוארות כאן מוכרת לכם בשל מה שאתם מפרשים כשימוש בטלפון לצרכי הטרדה, הוא מצב שיכול לתפוס כהטרדה טלפונית בעיני החוק. כעת, נבין בדיוק כיצד בוחנים זאת ומה הענישה.
  • איך בוחנים את זה? בחינת הטרדות טלפונית על פי חוק עובדת לפי כמה וכמה רמות של ראיות – האחת היא העדות של הצד המוטרד, השנייה היא הקלטות ותיעוד של שיחות או הודעות (שאמנם אינן מפורטות בחוק, אך כיום נהוג להתייחס גם אליהן. אם יש בסיס ראייתי להוכיח כי אדם הטריד אדם אחר, הדין יכול להגיע עד לכדי מאסר של שלוש שנים.

 

ניתן להגיע אל המטריד הטלפוני וניתן למצות איתו את הדין

השלב הראשון שנדמה כמסובך ביותר בכל מה שנוגע להטרדות טלפונית הוא להגיע אל המטריד. בכדי לעשות זאת, יש לפנות לשירות חקירות מקצועי המתמחה בכך – שירות שיכול לאתר את מקור השיחה ולתת לצד המוטרד שם ויכולת למצות איתו את הדין במנגנונים החוקיים המיועדים לכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *